Op 28 augustus opende Quick restaurant in Flémalle zijn eerste Belgische vestiging volgens het Qubic-model. In dat model staan energiezuinigheid en integratie in de omgeving centraal.
De architectuur van dit nieuwe Qubic concept oogt modern: het gelijkvloers en de eerste verdieping zijn opgebouwd volgens twee geschranste balken. Grote verticale ramen in de zijgevels zorgen, samen met glaspartijen in de voorgevel, voor een overvloed aan daglicht. De antracietgrijze panelen in de zijwanden versterken de moderne look. De witte accenten van het Quick-logo en de merknaam zorgen samen met de rode uitbouw van de binnenspeeltuin ”Magic Planet “ voor opvallende stijlelementen.
Het unieke ontwerp met zijn minimale bodemafdruk kan gemakkelijk aangepast worden aan andere omgevingen zonder verlies van de iconische look-and-feel en de doordachte functionele indeling.
Vrijheid, ruimte, gezelligheid
Binnenin zorgt het nieuwe Oasis concept voor de moderne toets. Groene, witte en houttinten voeren de boventoon met als blikvanger een heuse olijfboom omgeven door een ronde zetelbank en bijhorende ronde tafels.
Quick heeft aan elk type klant gedacht. Kinderen kunnen hun hart ophalen in de binnenspeeltuin met leuke designelementen terwijl ouders op de ruime aanpalende zitbanken genieten van hun Quick-burger. Bezoekers op zoek naar wat privacy kunnen terecht in loungehoeken met zetels en kleine tafels. Voor de snelle eters zijn er de hoge tafels en design barkrukken bij de toonbank en de hoofddeuren. Voor de meer sociale klanten of vrienden in groep zijn er de grote tafels met ingewerkt Quick logo.
Uitwerking en realisatie
Voor de uitwerking van het nieuwe bouwconcept werkt Quick samen met het architectenbureau Lahon & Partners en de Limburgse industriebouwer Mathieu Gijbels. Met dit nieuwe concept wil Quick zijn marktleiderspositie in België verstevigen en zich voorbereiden op de komst van een derde speler op de Belgisch markt. Begin dit jaar raakte bekend dat de Amerikaans keten Burger King plannen voorbereidt voor de Belgische markt. Burger King dat sinds juni van dit jaar opnieuw genoteerd staat op de New York Stock Exchange heeft voor de komende jaren een buitenlandse groeistrategie voorop gesteld.