Infosessie: Sociale media en digitaal dossierbeheer voor architecten
Plaats: Buro Project, Korte Keppestraat 9 bus 41, 9320 Erembodegem,België:
Google Maps» Tijdstip: 24-04-2014, 18u00–20u45
Organisator: BVA - Bond Vlaamse Architecten
Website: http://new.multimail.be/sub/bva/Socialemediaendigitaaldossierbeheervoorarchitecten.htmWat kunnen sociale media betekenen voor de architectenpraktijk? Moeten we met z’n allen “sociaal” communiceren om het juiste publiek te bereiken en welke sociale mediakanalen bestaan er eigenlijk? BVA organiseert een info-avond rond dit thema aangevuld met tips en tricks over de mogelijkheden van digitaal dossierbeheer in het architectenbureau. We laten niet enkel professionals op u los maar ook fervente architect-gebruikers. Grijp uw kans om u digitaal te organiseren en om up-to-date te raken met de nieuwste media.
PROGRAMMA
DEEL 1: THEMA SOCIALE MEDIA VOOR ARCHITECTEN
18u30: “Sociale media voor beroepsdoeleinden” –
Philippe Lemmerling (social media manager - Bativox).
Philippe Lemmering geeft een lezing over het gebruik van sociale media
binnen het beroepsleven. Vertrekkend van de algemene principes waaraan
de meeste sociale netwerken beantwoorden, wordt aangegeven in welke
beroepsomstandigheden ze een meerwaarde kunnen betekenen. Daarbij
wordt ook aandacht besteed aan de achterliggende business modellen van
deze netwerken zodat u nog beter kan inschatten of een netwerk bij u past.
19u00: “Sociale media, digitale communicatie en de architect”–
Sofie Vandelannoote (Communication manager, BURO II&ARCHI+I)
De laatste 5 jaar is er ontzettend veel veranderd op vlak van communicatie
en social media. Print en digitaal is een ‘en-en-verhaal’ geworden. Zijn
social media iets voor mijn bureau? Waarvoor kan je als architect social
media gebruiken? Een praktijkgetuigenis.
19u15: “Sociale media, digitale communicatie en de architect” –
Vincent Van Den Broecke (architect, Blanco Architecten)
Een getuigenis over ervaring met social media en de mogelijkheden ervan
in en voor een architectenbureau en daarbuiten. Over ‘via via’ en de
‘aaibaarheid’ van de nieuwe communicatie.
19u30: Pauze met receptie aangeboden door Buro Project
DEEL 2: DIGITAAL DOSSIERBEHEER VOOR ARCHITECTEN
20u00: “Centralisatie, automatisatie en structuur, hoe pakken we het
aan in deze snelle wereld en hoe behouden we overzicht?” –
Stefan Eerlingen (Business consultant Xatrax)
Stefan Eerlingen legt uit hoe u makkelijk tijd kan besparen in uw
architectenorganisatie.
Speciale aandacht zal besteed worden aan centralisatie van
projectgegevens en het automatiseren van documenten, verslagen,
mails,... op een uniforme manier met behoud van uw standard tools zowel
op Mac als op Windows. Daarnaast wordt er stilgestaan bij eenvoudige en
mobiele tijdsregistratie gekoppeld aan een doorzichtig financieel beheer;
meten is weten.
20u30: “Kantoororganisatie in de praktijk” –
Robby Delobelle (Architect, architecten Delobelle Gent)
Getuigenis vanuit het beroep.
INSCHRIJVEN
Inschrijven kan via volgende link:
http://contact.bondvlaamsearchitecten.be/socialmedia.asp
Zoek bouwproduct
Doorzoek met één druk op de knop de websites van meer dan 1,000 Belgische bouwproducenten. Dé snelste weg naar het product dat u zoekt.
Upcoming events