Plopsa investeert in Remeha WKK om haar ecologische voetafdruk te verlagen

Remeha
Remeha
Remeha

In de zoektocht om haar pretparken zo milieuvriendelijk en zo duurzaam mogelijk te exploiteren, doet Plopsa een beroep op de kennis en knowhow van verwarmingsspecialist Remeha. Nieuwste investering wordt een warmtekrachtkoppeling.

Plopsa en Remeha zijn al 4 jaar officieel partners. Remeha-oplossingen verwarmen momenteel alle parken van de groep: van de restaurants, over het theater tot het waterpark Plopsaqua en de drooghutten bij de diverse waterattracties. Doel van de samenwerking is streven naar meer energie-efficiëntie en energiebesparing.

Volledig systeem op WKK

Om een steentje bij te dragen aan het behalen van de Europese klimaatdoelstellingen tegen 2020 en 2050, bekeken Plopsa en Remeha wat de beste investering zou zijn. Na een uitgebreide studie door Remeha, kwam een volledig systeem gebaseerd op warmtekrachtkoppeling (WKK) als beste oplossing uit de bus voor een optimale energiebesparing en -efficiëntie van de verschillende parken.

474 ton minder CO

Eenvoudig uitgelegd werkt het WKK-systeem op gas. In tegenstelling tot een klassieke gasketel zal de WKK niet alleen continu warmte opwekken maar tegelijkertijd ook elektriciteit.

“Hiermee zal de Plopsa Group op 1 jaar tijd meer dan 2,4 GWh kunnen besparen aan energie (verwarming en elektriciteit). Door dit lager energieverbruik zal Plopsa ook 474 ton minder CO2 uitstoten of het equivalent van maar liefst 120 Belgische gezinnen. Dankzij deze energiebesparing zal Plopsa de investering op 3,5 jaar terugverdienen.” 

Christophe Leroy, managing director Remeha België

 

“Remeha is voor ons veel meer dan een verwarmingsfabrikant. Als partner verzorgen ze het totaalpakket. Samen stellen we de doelen voor een betere wereld voorop en komen we tot een oplossing die op alle niveaus bijdraagt om de klimaatdoelen te behalen.” 

Steve Van den Kerkhof, CEO van de Plopsa Group

Remeha Plopsaland Family day

Om bestaande klanten te bedanken voor hun trouw aan het merk, organiseerde Remeha op 20 mei 2017 een Remeha Family Day in Plopsaland De Panne. Wie deelnam aan de actie mocht met het gezin genieten van een dagje Plopsaland. In totaal kwamen 7460 klanten en installateurs naar De Panne. En dat het een mooie dag was, is duidelijk. Houd Remeha zeker in de gaten als je in de toekomst er ook graag bij bent. 

­

Informatie aanvraag

Laat dit veld leeg:

Quick links

Telefoon Email