Geurconcept op de werkvloer. Hype of duurzame trend?

Vandaag de dag geloven meer ondernemers en HR-managers in het effect van geuren op de werkplek en in openbare ruimtes van een bedrijf. 81,3% van de beleidsmakers geeft aan meer dan ooit bereid te zijn te investeren in geursystemen.  Waarom is deze bereidheid ineens zo groot?

Steeds meer ondernemers geloven in het effect van aangename geuren in werkruimtes. Hierbij is het idee dat geur bijdraagt aan een prettigere werkomgeving waarbij het welzijn en creativiteit van werknemers wordt bevorderd. Maar ook bezoekers krijgen een positievere indruk van het bedrijf, denkt 58,9% van de beslissers. En niet alleen omdat tevreden medewerkers het bedrijf beter vertegenwoordigen bij bezoekers en klanten.

Onlangs is er onderzoek gedaan naar de geurbeleving van medewerkers op kantoor. De belangrijkste resultaten zijn hieronder weergegeven:

  • Meer dan 80% van de collega’s stoort zich aan vieze toiletluchtjes:
    • Zweet- (90%) en tabaksgeuren (78%) worden als meest vervelend ervaren, nog meer dan de geur van chemicaliën (70% en voedsel (54%)
  • Vooral op kantoor (89%) en in vergaderruimtes (88%) worden nare geuren als (zeer) storend ervaren
  • 28% van de medewerkers zegt minder creatief te zijn bij nare geuren op kantoor, tegenover slechts 21% die zegt dat geur geen invloed heeft op de creativiteit.
  • 24% meent minder productief te zijn, waarschijnlijk omdat 30% zegt zich minder goed te kunnen concentreren

Aangename geuren stimuleren productiviteit en creativiteit bij werknemers en klanten

Werknemers geven hun werkgevers dus gelijk. Werkgevers zijn dus gebaat bij een prettig werkklimaat voor de werknemers. Hun welzijn levert de werkgever immers productievere en creatievere medewerkers op!

Opvallend is dat beslissers niet alleen denken aan betere arbeidsomstandigheden voor eigen medewerkers door aangename geuren, ook bezoekers krijgen een positievere indruk van het bedrijf, denkt 58,9%.

Daarbij wordt nogmaals bevestigd dat niet enkel de toiletruimte als enige ruimte geschikt is voor een geurconcept, maar zeer zeker ook showrooms, recepties en kantoren.

CWS AirBar, de geurneutralisator die past in elk interieur 

Daarom wordt er ook een jaarlijkse wereldwijde groei van 3,2% verwacht voor luchtverfrissingsoplossingen. Het belooft dus een duurzame trend te worden. En terecht.

Het aantal leveranciers dat geurconcepten als oplossingen biedt groeit gestaag. Van volledig geïntegreerde oplossingen tot aanpassingen in bestaande gebouwen. In de laatste categorie introduceerde CWS-boco onlangs de CWS AirBar. Een strak vormgegeven design en de verwisselbare kleurcomponenten zorgen ervoor dat het in elk mogelijk interieur past.  De 9 beschikbare (IFRA goedgekeurde) geuren zijn niet alleen ontwikkeld om onaangename luchtjes te maskeren, maar ook om deze te neutraliseren. Ze richten zich speciaal op rook, zweet en toiletgeuren. Deze zogenaamde geurneutralisators bieden tegenwicht aan stank en roeien die ook letterlijk uit. Ze bevatten een variëteit aan neutraliserende aroma’s die zijn aangepast aan verschillende ruimtes, waar ze bijzonder doeltreffend werken.

De CWS AirBar is eenvoudig te monteren, de geurflacons kunt u zelf verwisselen en u kunt zelf de intensiteit van de geur afstemmen op de ruimte waarin de AirBar is geplaatst. 

Wilt u verder kennis maken met CWS AirBar dan raden wij u aan om de brochure aan te vragen via het aanvraagformulier. Hierin krijgt u meer uitleg over de technologie, de verschillende geuren, geeft men ook uitleg over welke geuren en geursterktes in welke ruimtes (WC's, kleedkamers, kantoren, recepties, spa's, rokerslokalen, vergaderzalen...) u het beste gebruikt. 

­

Informatie aanvraag

Laat dit veld leeg:

Quick links

Telefoon Email